HOLA FAMÍLIES!
AVUI VULL FER UNA ATURADA PER EXPLICAR-VOS UNA PART MOLT IMPORTANT DE LA NOSTRA TASCA DOCENT: EL PROCÉS D'AVALUACIÓ (QUE, COM TOT, ESTÀ EN CONTINUA EVOLUCIÓ PER ADAPTAR-SE A LES NECESSITATS DEL CENTRE I DE L'ALUMNAT).
UN RECURS MOLT NECESSARI QUE FORMA PART DEL PROCÉS D'AVALUACIÓ QUE PORTAM A TERME A L'AULA ÉS LA DOCUMENTACIÓ PEDAGÒGICA. AQUESTA DOCUMENTACIÓ LA REALITZAM A TRAVÉS DE FOTOGRAFIES PRESES A DETERMINATS MOMENTS QUE, TANT LES MESTRES COM ELS BOIXOS I BOIXES, CONSIDERAM IMPORTANTS.
AQUESTES IMATGES, ENS SERVEIXEN COM A EINA DE REFLEXIÓ I TAMBÉ COM A EXEMPLE DE LA QUANTITAT D'APRENENTATGES QUE ES PORTEN A TERME DINS L'AULA I QUE, MOLTES VEGADES, NO ESTAN NI TAN SOLS PLANIFICATS O ESTRUCTURATS AL CURRÍCULUM.
AIXÍ DONCS, QUAN TRIO LES FOTOS QUE HE DE PUJAR AL BLOC, NO HO FAIG AMB CAP CRITERI PREESTABLERT, SINÓ QUE BUSSEJANT PEL RECULL D'IMATGES FETES DURANT LA SETMANA, TRIO LES QUE, AMB PERSPECTIVA, HAN RESULTAT MÉS SIGNIFICATIVES PEL GRUP DURANT AQUELLA SETMANA EN CONCRET.
DURANT AQUESTA SETMANA, COM JA VOS HE COMENTAT ALTRES DIES, ES COMENÇA A INTENSIFICAR AQUESTA NECESSITAT DELS BOIXOS I BOIXES PER SEGUIR CONEIXENT MÉS GRAFIES I MÉS SONS DE LLETRES, PER AIXÍ PODER PORTAR A TERME LES DIFERENTS ACTIVITATS DEL NOSTRE DIA A DIA. EN AQUEST CAS, LA NOSTRA INTERVENCIÓ PASSA PER, A PART DE CREAR ESPAIS PER PODER DONAR PEU AQUESTES NECESSITATS, OFERIR RECURSOS PER PODER SUPERAR-LES DE MANERA AUTÒNOMA. AIXÍ ÉS COM VA SORGIR LA IDEA DE COMENÇAR A PRESENTAR LES LLETRES LA SETMANA QUE VE!
ENCARA HI HAURÀ BOIXOS I BOIXES QUE GAUDEIXIN JUGANT AMB EL SEU NOM AMB PLASTILINA, I N-HI HAURÀ D'ALTRES QUE VOLDRAN PROVAR COSES NOVES. AMB ALTRES MATERIALS I ALTRES REFERENTS D'ESCRIPTURA!
POC IMPORTA SI ESTÀN A CASA, A L'ESCOLA O AL PARC, A AQUESTES EDATS QUALSEVOL SITUACIÓ SUPOSA PER ALS BOIXOS I BOIXES UN APRENENTATGE I QUALSEVOL APRENENTATGE SEGUEIX UN PROCÉS! DE VEGADES, AQUESTS CONEIXEMENTS SÓN MÉS "ACADÈMICS" COM ÉS EL CAS DE LA LECTOESCRIPTURA, PERÒ D'ALTRES, POTSER NI ENS ADONEM QUE ELS BOIXOS I BOIXES ESTAN PASSANT PER UNS PROCESSOS D'APRENENTATGE TAN IMPORTANTS COM ELS QUE VOS MOSTRARÉ ARA:
UN EXEMPLE, QUE FA SETMANES QUE VOS ENSENYO, ÉS LA CAPACITAT DE FER FEINA EN EQUIP DE MANERA REALMENT COOPERATIVA. FA UNS MESOS, ERA MOLT HABITUAL VEURE DOS BOIXOS O BOIXES CONSTRUINT TOT SOLETS UNA TORRE CADA UN, QUEIXANT-SE DE QUE LA SEVA ERA MOLT BAIXETA, JUGANT ALS ANIMALS MIRANT TOTS ELS QUE TÉ EL COMPANY O ENFADATS PER NO TENIR MOLTES PECES A PSICO PER PODER FER UNA CASA GRAN!
POC A POC I RESPECTANT EL PROCÉS DE CADA UN, AQUEST JOC EN PARAL·LEL VA DEIXANT PAS AL JOC COOPERATIU QUE ENS REGALA INFINITS APRENENTATGES COM EL DESENVOLUPAMENT DE L'EMPATIA, LA TOLERÀNCIA A LA FRUSTRACIÓ, LA FEINA EN EQUIP, LA SATISFACCIÓ PER ARRIBAR A UNA META COMÚ, L'AMISTAT...
DE LA MATEIXA MANERA QUE APRENEN A LLEGIR, ESCRIURE O A JUGAR COOPERATIVAMENT, ELS BOIXOS I BOIXES APRENEN QUE LES SEVES ACCIONS TENEN CONSEQÜÈNCIES, SIGUIN AGRADABLES O DESAGRADABLES. AQUESTES CONSEQÜÈNCIES PODEN RECAURE SOBRE UNA PERSONA (EN AQUEST CAS RESOLEM EL CONFLICTE DE MANERA ASSERTIVA I INTENTAM FER QUE L'ALTRA PERSONA SE SENTI MILLOR) O PODEN RECAURE SOBRE OBJECTES O MOBILIARI.
QUE LES JUGUETES SE ROMPIN, FORMA PART DEL PROCÉS NATURAL DE LES COSES, AIXÍ HO ENTENEM A CLASSE I ÉS HABITUAL QUE ELS BOIXOS I BOIXES, QUAN TROBEN ALGUN MATERIAL QUE S'HA FET MALBÉ, EL PORTIN A "L'HOSPITAL DE JUGUETES", A ON POC A POC ANAM REPOSANT I ARREGLANT LES COSETES QUE SE TRENQUEN ENTRE TOTS I TOTES.
DE VEGADES, PERÒ, ÉS UN MAL ÚS D'AQUEST MATERIAL QUE FA QUE S'ESPENYI. EN AQUESTS CASOS, SÓN ELS PROPIS BOIXOS I BOIXES ELS QUE S'ENCARREGUEN (BEN IGUAL QUE FEIM AMB LES PERSONES) D'INTENTAR MILLORAR LA SITUACIÓ I ARREGLAR L'INCONVENIENT!
AQUESTA ÉS UNA MANERA MÉS D'INTENTAR QUE ELS BOIXOS I BOIXES SE FACIN RESPONSABLES DE LES SEVES ACCIONS I QUE PRENGUIN CONSCIÈNCIA DEL VALOR DE LES COSES QUE ELS HI ENVOLTEN!
I, COM PODEU VEURE A AQUESTA IMATGE, DE VEGADES AQUESTS DOS APRENENTATGES SE DONEN A LA VEGADA I EN AQUEST CAS, VAN SER DOS DELS COMPANYS DE CLASSE ELS QUE VAN TREBALLAR JUNTS, CERCANT ESTRATÈGIES I RECURSOS PER ARREGLAR UN MATERIAL ROMPUT!
UN ALTRE DELS APRENENTATGES MÉS SIGNIFICATIUS PER ALS INFANTS AQUESTS DIES, ÉS LA SUPERACIÓ DE QUALSEVOL REPTE QUE SEL'S HI PRESENTI, DE MANERA AUTÒNOMA I A TRAVÉS DE LES SEVES PRÒPIES ESTRATÈGIES PERSONALS. LES MESTRES, EN AQUESTS CASOS, SOM NOMÉS UNA ACOMPANYANT D'AQUEST PROCÉS!
PER EXEMPLE, HI HA ALUMNES QUE LI HAN DEDICAT MOLTÍSSIM DE TEMPS I ESFORÇ DURANT UN PATI D'AQUESTA SETMANA A ESCALAR LA CASETA DE FUSTA. DURANT AQUEST PROCÉS TAAAAAN DIFÍCIL I VALENT, VAN APARÈIXER TANT SENTIMENTS DE FRUSTRACIÓ I D'IMPOTÈNCIA EN VEURE QUE COSTAVA MOLT, AIXÍ COM D'ALEGRIA I ORGULL D'HAVER REALITZAT LA TASCA PER ELLS MATEIXOS! EN AQUEST CAS, TANT JO, COM LA RESTA D'AMICS I AMIGUES VAM ESTAR FENT COSTAT AL NOSTRE COMPANY, ANIMANT-LO, DONANT-LI CONSELLS PER A PODER ACONSEGUIR-HO I CELEBRANT-HO AMB ELL QUAN VA ARRIBAR AL CIM!
EL REPTE PERSONAL D'ALTRES BOIXOS I BOIXES AQUESTA SETMANA HA ESTAT, PER EXEMPLE, DIFERENTS SALTS O LA TOMBARELLA. EN AQUEST CAS, EL MEU PAPER COM A MESTRA HA ESTAT, SENZILLAMENT, ADEQUAR L'ESPAI PER A AFAVORIR L'ACTIVITAT (COL·LOCANT EL COIXÍ EN FORMA DE RAMPA), ASSEGURANT LA SEVA SEGURETAT, ANIMAR-LOS I CONFIAR EN LES SEVES CAPACITATS!
POC A POC, COM VEIS A LES IMATGES, ELLS SOLETS ANAVEN EXPLORANT LES DIFERENTS MANERES DE TIRAR-SE PER LA RAMPA FINS QUE, FINS I TOT, VAN CREAR ELLS MATEIXOS UN NOU ESPAI DE JOC PER A PORTAR LA TOMBARELLA A UN ALTRE NIVELL!!
AMB AIXÒ, VOS VULL TRANSMETRE QUE, NO IMPORTA QUIN SIGUI EL REPTE PERSONAL DE CADA BOIX O BOIXA... ALLÒ IMPORTANT ÉS SABER RECONÉIXER QUIN ÉS A CADA MOMENT I ACOMPANYAR-LOS EN EL DESCOBRIMENT AUTÒNOM DE LES SEVES CAPACITATS I ESTRATÈGIES PER SUPERAR-LO!!!!!
VENGA, ARA DEIXO DE POSAR-ME INTENSA I VOS ENSENYO ALTRES COSETES QUE HEM FET AQUESTA SETMANA!
EN PRIMER LLOC, VOS VOLEM PRESENTAR A NA MAR, QUE HA VENGUT A JUGAR PER PRIMERA VEGADA AMB NOSALTRES!!
A MÉS, VOLEU VEURE LES CARES D'EMOCIÓ QUAN ESCOLTAM ELS INSTRUMENTS MUSICALS QUE ENS PRESENTA NA MAGDA?
I, PER CERT... MIREU QUINA FESTA QUE VAM FER PER L'ANIVERSARI DEL NOSTRE AMIC LIAM!!!!😍
FINS DILLUNS, EQUIP!!!!!
SARA💛
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada